maandag 15 november 2010

Drijfzand

Carrièremove. Mooi woord. En nodig. Momenteel ben ik al jaren werkzaam in een branche waar ik nooit bewust voor koos en ik voel weerstand. Heel veel weerstand. Weekenden werken, feestdagen werken, onregelmatigheid. Ik word er verdrietig van. Dit werk doe ik al jaren. Daar moet een eind aan komen.
Wat ik dan wel wil… Zo vaak over nagedacht. Ik zou freelance willen schrijven. Thuiswerken, lijkt me ideaal. En ik wil een webwinkel. Ik wil al mijn haakwerkjes, frutsels, schilderijen en andere creatieve uitspattingen verkopen. Jawel... Eigenlijk wil ik een echte winkel, van steen en met een rood puntdakje. En een luifel, want dat staat zo gezellig. Maar dan zit ik met de huur. En ik kan mijn freelance schrijven niet uitvoeren, want ik moet in de winkel staan.
Was het maar makkelijk. Vandaag besluiten dat het zo niet langer kan en morgen gewoon datgene doen waar ik zin in heb en waar ik mezelf in kwijt kan. Beter voor het hart, beter voor de bloeddruk. Niet zo goed voor de portemonnee. En laat dat nou best van belang zijn. Want wie betaalt de hypotheek, wanneer ik dat even niet kan ? Niemand. Dus blijf ik maar hangen in ontevredenheid en pure wanhoop. Ik vraag me af hoeveel mensen dit gevoel met mij delen. Ook vraag ik me af of er mensen zijn, die wel hebben gekozen voor iets anders en daar nu stukken gelukkiger door zijn. Hopelijk behoor ik ooit, tot die laatste groep. Kwestie van doen. Nu nog durven.

1 opmerking:

  1. He Cindy, wat een herkenbaar stukje.
    Werkzaam zijn in een branche waar je niet echt zelf voor gekozen hebt en door blijven modderen tegen beter weten (of is het voelen?) in.

    Dit gevoel heb ik echt jaren gehad en sinds Isa er is kwam het er ook echt uit.
    Weerstand is een heel goed woord hiervoor want dit voel je ook echt en je lichaam gaat ook werkelijk in opstand komen.

    Spanningen, hoofdpijn, stemmingswisselingen en depri-gevoelens, blerg!!

    Ik wilde iets heel anders maar idd dat stukje geldzaken hield vaak de stapzetten tegen.
    En daar kwam de crisis! Jawel toch een beetje positief! ;-)
    Van de een op andere dag geen werk meer, lang in de ww zitten en geen werk in de bouw vinden.

    En nu?
    Nog steeds ww maar hopelijk binnenkort in de thuiszorg want dat is te combineren met Isa en vooral de studie aan de PABO waar ik mee gestart ben.

    Hopelijk veranderd jouw situatie binnenkort ook zo drastisch dat je wel moet en kan kiezen voor jezelf!!!

    Sterkte wijffie!!

    BeantwoordenVerwijderen