maandag 30 januari 2012

Jan de Hoop

Man, wat ben ik fan. Natuurlijk vanwege de berg blunders, waar YouTube bol van staat. Maar er valt me nog iets op aan onze Jan. Zijn mok!
Groen overhemd, groene mok. Blauw overhemd, blauwe mok. Oranje, met een paars streepje? Oranje mok dus... of paars. En iedere keer, verkneukel ik me er om. En iedere keer kijk ik de herhaling van het nieuws, omdat ik niet op zit te letten.

Ik zie scenario's voor me, van voor de uitzending. Hoe gaat dat er aan toe? Iemand kiest die mok uit. En iemand is verantwoordelijk voor zijn kleding. Of misschien is de persoon die zijn kleding kiest, ook verantwoordelijk voor de mok. Dat er in de kleedkamer, naast een kledingrek met kekke overhemden, ook een rijtje mokken staat. "Geel vandaag? Doe dan maar dit overhemd, kan best want kijk, zit geel in het ruitje." Wie weet kiest Jan het helemaal zelf uit. Of misschien gaat hij de deur uit met een koffertje, met daarin dan zijn mok, die past bij zijn zelf uitgezochte overhemd.

"U kijkt naar het RTL ontbijtnieuws, nu een kleine greep uit de ochtendbladen". Kijk, dat is het moment dat ik dus weer oplet. En alles dat Jan voor zijn bekende uitspraak al heeft verteld, zie ik in de herhaling. Heimelijke genoegens, we hebben ze allemaal. Ik kan dus echt genieten van het RTL ontbijtnieuws, om onze Jan. En ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.



2 opmerkingen:

  1. Ik let daar inderdaad ook altijd op en ben dus ook altijd afgeleid. Fijn dat je tante thee weer doet succes xx
    Gr. Ans

    BeantwoordenVerwijderen